[FR/EN] Diaspora doesn't know where your certificate authorities are

Hello friends,

Here I am back after a few months of trouble. My server was blocked by my host (IONOS) because of a security breach on my vps. I did’nt manage to find the flaw so I decided to reinstall everything after of course taking care to make a backup of my bdd mariadb. Everything seems correct I recreated a Letsencrypt certificate but nevertheless I have an error message telling me :
“FATAL: Diaspora doesn’t know where your certificate authorities are. Please ensure they are set to a valid path in diaspora.yml” when i launch the line RAILS_ENV=production bundle exec rake db:create db:migrate

Best regards from Normandy ^^

-------------------------------- FR --------------------------------

Salut les ami(e)s,

Me voila de retour après quelques mois de galère. Mon serveur était bloqué par mon hébergeur (IONOS) à cause d’une brèche de sécurité sur mon vps.Me voila de retour après quelques mois de galère. Mon serveur était bloqué par mon hébergeur à cause d’une brèche de sécurité sur mon vps.
Je n’ai pas réussi à trouver la faille j’ai donc décidé de tout réinstaller après avoir bien entendu pris soin de faire un backup de ma bdd mariadb. Tout me semble correcte j’ai recréé un certificat Letsencrypt mais néanmoins j’ai un message d’erreur qui me dit :
Diaspora ne sait pas où se trouvent vos autorités de certification. Veuillez vous assurer qu’elles sont placées sur un chemin valide dans diaspora.yml” quand je lance la commande de migration de la bdd

Par avance merci de votre aide. Amitié de la Normandie ^^

Did you do that? https://github.com/diaspora/diaspora/blob/develop/config/diaspora.yml.example#L41-L47

The error has nothing to do with your own letsencrypt cert, it’s about how diaspora can verify if other certs are valid or not, so you need to configure where your OS has stored the CA.

1 Like

Hi Benjamin,

Thanks for your answer, indeed, I found what was wrong with your indications and my site is functional again !! Youhouuu !!

Many thanks Ben :slight_smile: